אמר שמואל האי מאן דפשח דיקלא אדעתא דדיקלא קני אדעתא דחיותא לא קני היכי דמי שקל מהאי גיסא ומהאי גיסא אדעתא דדקלא כולה מחד גיסי אדעתא דחיותא. אמר שמואל האי מאן דזכי זיכיא אדעתא דארעא קני אדעתא דציבי לא קני היכי דמי שקל רברבי וזוטרי אדעתא דארעא שקיל רברבי ושביק זוטרי אדעתא דציבי ואמר שמואל האי מאן דתקיל תיקלא אדעתא דארעא קני אדעתא דבי דרי לא קני היכי דמי שקיל מוליא ושדא בנצא אדעתא דארעא מוליא במוליא ונצא בנצא אדעתא דבי דרי. ואמר שמואל האי מאן דפתח מיא לארעא אדעתא דארעא קני אדעתא דכוורי לא קני היכי דמי אי עבד תרי בבי חד אפיק וחד מעייל אדעתא דכוורי עביד חד בבא אדעתא דארעא בללא דמילתא צריך שיעשה מעשה הנראה לעינים ושעושה לתקן הקרקע הלכך שקיל רברבי ושביק זוטרי אע"פ שהקרקע מתקנת בכך וגם הוא אומר שיכוון לתקן וכן מוליא במוליא ונצא בנצא מתקן הוא קצת לחרישה בכך וכן פתח תרי בבי כיון דלכאורה אין נראה שעושה לתקן אפי' הוא אומר שעשה לתקן וכוון לקנות לא מהני. איתתא דאכלה דיקלא בתפשיחא דחד גיסא תליסר שני אתא ההוא גברא רפק תותיה פורתא אתו לקמיה דלוי ואמרי לה קמיה דמר עוקבא אוקמיה בידיה אתיא וצווחא קמיה אמר לה מאי אעביד ליך דלא מחזקת כדמחזקי אינשי. אמר רב הצר צורה בנכסי הגר קנה דרב לא קנה לגינתא דבי רב אלא בצורתא: