עבודת הקורבנות
עולם היהדות כפי שאנו מכירים אותו, ובמונח 'אנו' נכללים לא רק בני דור זה, אלא הרבה עשרות דורות מישראל אשר הוויתם, אורח חייהם ותוכן חייהם היו התגלמות היהדות בפועל, אין אנו מכירים את עבודת-ה', הוי אומר את הביטוי המוחשי של קבלת עול תורה ומיצוות, בצורת אותה עבודת הקודש, שפסקה שלא בטובתנו ובעל כורחנו עם החורבן ולא נתחדשה עוד.
עבודה זו היא כולה זרה לנו כיום, ולא זו בלבד אלא שמכלול מיצוות ההימנעות מטומאת המיקדש אינן מתקבלות על הדעת, ואף נראות זרות בעולם התודעה והתחושה הדתית, אולם יהדות זו קיימת ועומדת, וכל עוד ימצאו יהודים המקבלים עליהם עול תורה ומיצוות, היא תוסיף להתקיים גם לאחר ביטול כל החלק הגדול הזה של התורה ומיצוותיה, המתגלם בעבודת הקורבנות במיקדש, ולכן לכאורה נושא זה אין לו משמעות אקטואלית לגבינו, אולם יחד עם זאת הוא מהווה חלק בלתי נפרד מעולם התורה, ולכן אין פלא שבכל הדורות, ובייחוד באותם שבהם עבודת הקורבנות כבר לא היתה חלק של יהדותם המוחשית, עסקו הרבה מאוד בחשיבה על טעמי הקורבנות.