הַמַּאֲכִיל אֶת בָּנָיו הַקְּטַנִּים. שאינם מצווים שלא לאכול תרומה. ואביהם משלם בשבילם, שהרי גרם לנזק לכהן. ואולם, מפני שלא הוא אכל את התרומה בעצמו, אינו משלם אלא את הקרן ולא את החומש.
וְאֶת עֲבָדָיו בֵּין גְּדוֹלִים בֵּין קְטַנִּים. עבדים כנענים. ואף עבד גדול פטור מכיוון שנכסיו שייכים לאדונו ואין לו ממה לשלם. ולפיכך משלם בעל הבית, אך את הקרן בלבד.
וְהָאוֹכֵל תְּרוּמַת חוּצָה לָאָרֶץ. שחיובה מדרבנן (לעיל א,ו).
וְהָאוֹכֵל אוֹ הַשּׁוֹתֶה פָּחוֹת מִכַּזַּיִת. שאינו בכלל חיוב חומש (לעיל ה”ב).
וְנָזִיר שֶׁשָּׁגַג וְשָׁתָה יַיִן שֶׁל תְּרוּמָה. מכיוון שאסור בשתיית יין אינה נחשבת לשתייה (ראה מפרשים שהסבירו את החילוק בין הדין כאן לדין האוכל ביום הכיפורים האמור לעיל ה”ז).
וְהַשּׁוֹתֶה שֶׁמֶן. שהשתייה מזיקה לו (בבלי ברכות לה,ב).
וְהַסָּךְ אֶת הַיַּיִן. שאין דרך בני אדם בכך.