כֹּהֵן שֶׁנָּתַן גֵּט לִיבִמְתּוֹ הַכֹּהֶנֶת. כהנת שמת בעלה הכהן ואחיו הכהן נתן לה גט במקום ייבום או חליצה.
שֶׁהֲרֵי נֶאֶסְרָה עָלָיו וַעֲדַיִן זִקָּתוֹ עָלֶיהָ. מצוות הייבום עדיין תקפה אבל אסור לו לייבמה מדרבנן בגלל הגט (הלכות ייבום וחליצה ה,א), ונמצא שהיא משתמרת לביאה פסולה מדרבנן.
הֲרֵי זוֹ אוֹכֶלֶת בִּתְרוּמָה. בשל היותה כהנת.
מִפְּנֵי שֶׁהִיא מְשַׁמֶּרֶת לְבִיאָה פְּסוּלָה שֶׁל דִּבְרֵיהֶם. ולא לביאה האסורה מהתורה, ורק אם משתמרת לביאה האסורה מהתורה אסרו עליה לאכול תרומה.
וְכֵן כֹּהֶנֶת חֲלוּצָה אוֹ שְׁנִיָּה שֶׁנִּתְאָרְסָה לְכֹהֵן אוֹכֶלֶת. מכיוון שחלוצה ושנייה אסורות לכהן מדרבנן ואינן משתמרות לביאה האסורה מהתורה (ראה שם א,יב).
אַיְלוֹנִית. אישה שהתפתחותה המינית פגומה, ואינה מסוגלת ללדת.
הֲרֵי זוֹ אוֹכֶלֶת בִּתְרוּמָה. אף שאסור לאדם שלא קיים פרייה ורבייה לישא אותה (הלכות אישות טו,ז) לא נעשית זונה ולא נפסלה לתרומה, שאין זה איסור עצמי (הלכות איסורי ביאה יח,ג).