יִתְבָּאֵר לְךָ זֶה שֶׁאָמְרוּ חֲכָמִים. ניתן יהיה להבין את החשבונות שחישבו חכמים בעניין נידה, במי שרואה דם במשך מספר ימים קבוע ולאחריהם פוסקת מלראות במשך זמן זהה, כפי שיפורט לקמן.
בַּתְּחִלָּה מְשַׁמֶּשֶׁת בְּלֵיל שְׁמִינִי. שבו נטהרה מימי נידתה.
וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי. שלמחרתו, ולא ראתה בו דם.
וּמְשַׁמֶּשֶׁת בְּכָל שְׁמוֹנָה עָשָׂר יוֹם. בשאר הימים שנותרו ממחזור ימי הנידה והזיבה.
אַרְבַּע לֵילוֹת בִּלְבַד. שרואה יום אחד ומשמרת למחרתו, ובלילה מותרת, וחוזר חלילה. כך נמצא שמשמשת בליל אחד עשר, ליל שלושה עשר, ליל חמישה עשר וליל שבעה עשר, ורואה למחרתם.
אִם הָיְתָה רוֹאָה הַדָּם בְּכָל יוֹם טָמֵא מִתְּחִלַּת הַלַּיְלָה. ולא ביום, אסורה היא באותם הלילות שהוזכרו.
אֵינָהּ מְשַׁמֶּשֶׁת אֶלָּא בַּשְּׁמִינִי בִּלְבַד וכו'. שאינה צריכה בו שימור.