וּמִנַּיִן אֲנִי אוֹמֵר וכו'. למרות שאשת האסופי נידונת כספק אשת איש לעניין הריגה (לעיל הכ"ז), אין אוסרים עליו לכתחילה עריות של קרבת משפחה מחמת הספק.
שֶׁהֲרֵי הַכָּשֵׁר שֶׁנִּבְדְּקָה אִמּוֹ וכו'. ראיה ראשונה לכך היא שבמקרה שאישה התעברה מזנות, ונבדקה ואמרה שנבעלה לכשר, הדין הוא שנאמנת ובנה כשר (לעיל הי"א) ורשאי לשאת כל ישראלית, ואינו צריך לשלול לחלוטין את האפשרות שהיא קרובתו.
וַהֲרֵי נֶאֱמַר וכו'. זו ראיה נוספת לדבר.
שֶׁאִם יֵעָשֶׂה זֶה. שאדם ייתן לאחרים לבוא על בתו בלא נישואין.
נִמְצָא הָאָב נוֹשֵׂא בִּתּוֹ וְאָח נוֹשֵׂא אֲחוֹתוֹ. כתוצאה מכך יינשאו באיסור, משום שלא ידעו שהם קרובים (ראה הלכות נערה בתולה ב,יז).
וְאִלּוּ הָיָה הַדִּין... לֹא הָיִינוּ בָּאִים לַמִּדָּה הַזֹּאת לְעוֹלָם. אם באמת עריות של שאר בשר נאסרות מחמת הספק, אותה הבעיה לא הייתה מתעוררת.
שֶׁאִם אַתָּה אוֹמֵר כֵּן. שאכן צריך לאסור להינשא עם כל מי שיש ספק שהיא קרובתו.
כָּל הַיְתוֹמִים שֶׁבָּעוֹלָם שֶׁלֹּא הִכִּירוּ אֲבוֹתֵיהֶן וכו'. אפילו שהם כשרים גמורים ייאלצו לחשוש לכך, אם לא יודעים מי הוא אביהם.
שֶׁמָּא יִפְגְּעוּ בְּעֶרְוָה. יינשאו למי שהיא ערווה עליהם.