עוד תשובה להנ"ל
אשר שאל אם מתנה על מנת להחזיר אי חשוב שינוי רשות. והשבתי דהדבר תלוי במחלוקת הרא"ש והריטב"א אי במתנה על מנת להחזיר אי צריך שיחזור ויקנהו לו או דממילא הדר לאחר זמן ואם צריך לחזור ולהקנותו הרי יצא מרשות בעליו ונעשה של מקבל והוה שינוי רשות ולמ"ד דא"צ לחזור ולהקנותו הרי עתיד לחזור לבעליו והוה של הנותן ולא הוה שינוי רשות כל דסופו לחזור ועיין מלמ"ל פט"ו מהלכות טוען מ"ש בשם מוהראנ"ח בדבר דעתיד להחזיר אי מקרי במטלטלין מוחזק ועיין בגליון שם שהבאתי דברי התוס' ב"ב דף ס"א וכבר העיר בזה הקצה"ח סי' מ"ב יעו"ש. עוד נראה לי דאם נימא דמתנה על מנת להחזיר אינו רק קה"פ לא מקרי שינוי רשות אבל לשיטת רבינו אביגדור דהוה קנין הגוף לשעה וכמ"ש בשו"ת הרא"ש כלל ל"ה והדברים עתיקים שוב מקרי שינוי רשות וגם אם נימא דמתנה על מנת להחזיר עכ"פ חייב באחריות אם נאנס כמ"ש הרא"ש פרק לולב הגזול א"כ הו"ל כמכרו באחריות דלא מקרי שינוי כמ"ש בש"ע סי' ס"א ועיין ש"ך שם אבל אם אינו חייב באחריות שוב לא מקרי שינוי רשות ודו"ק ועיין מג"א סי' תמ"ח מ"ש בשם הרדב"ז דמתנה על מנת להחזיר הו"ל כמו פקדון ושוב לא מקרי שינוי רשות. עוד שאל במה שמבואר במס' כלים פי"א מטה שנגנבה חציה וכו' דאמאי לא נימא כל דלא נתייאש לא פרחה טומאה מיניה ושאני חלקוה השותפין שהם חלקוהו אבל נגנבה כל שלא נתייאשו הו"ל עדיין בטומאתו. והראיתי לו דברי הש"ס בברכות דף נו"ן דהטעם הוא דפרחה טומאה מיניה וכמו דפרח הזימון וא"צ יאוש ועיין תוס' שם ד"ה חלקוה: