שלום לכבוד הרבני המופלג ומופלא מוהר"ר אליעזר רוזין מו"ץ דק"ק ראזוידיב:
מכתבו הגיעני היום עש"ק סמוך לחשיכה ע"ד השאלה שנמצאו בהמות רבות אשר יש בהם נגיחות מה שנגחו אותם בהמות אחרות ושוורים בהקרן והעור מבחוץ כולו שלם ויפה רק שנתמעך לצד פנים של הבהמות והבשר שתחת העור ניקב ונחסר לחלל הגוף של הבהמה באופן שניכר וידוע שזו בא מצד נגיחת הקרן ואירע מעשה אשר בסעודת מצוה נתערב חתיכה קטנה של בשר מבהמה אשר נמצא בה הריעותא הנ"ל בין חתיכות בשר מבהמה אחרת הכשרה וטהורה ונמלח יחד החתיכה הקטנה מן הבהמה של הריעותא עם חתיכה הגדולה ממנה מבשר טהורה לגמרי רק שלא הי' ששים בהחתיכה הגדולה כנגד חתיכת הריעותא ואח"כ נתבשלה החתיכה הגדולה שנמלחה עם חתיכת הריעותא הנ"ל בקדירה עם בשר אחר ביחד ולא היה בקדירה ששים כנגד חתיכת הבשר שנמלח עם בשר הריעותא רק כנגד חתיכת בשר הקטנה הראשונה מן הריעותא היה ס' ונפל מבוכה רבה בין הלומדים לדון על כל הס' הנ"ל. והנה הדברים פשוטים דהכל אסור דאמרינן במליחה חתיכה עצמה נעשה נבילה ואפילו באיסור דרבנן עיין בט"ז סי' צ' ס"ק ד' ובס"ק ה' ובס"ק כ"ו ואף דהש"י ח"ד סי' ק"ט במעשה דעגל בהפסד מרובה וסעודת מצוה מתיר אפי' שאין ס' והפרמ"ג מסכים לדבריו עיי"ש בשפ"ד ס"ק ל"ד ובכמה מקומות אבל הנוב"י מהד"ק חלק יו"ד סימן כ' כתב מרורות על הש"י ובנ"ד דיש עוד ריעותא דנסרך הדקין לדופן בודאי גם הש"י והפרמ"ג מודים. ומאוד תמהני על מעלתו איך ערב לבבו לסמוך על הדיעה דלא אמרינן במליחה חתיכה נעשה נבילה ומי הוא אשר חיילים יגבר להקל ואם ירצה כמו אלה לגבב קולות יקיל קולות רבות בכל איסורים ושכר הרבה יטול מבעה"ב וכבר כתב התשב"ץ במורה שהקיל בריאה ששכר הרבה יטול מן הטבחים. ומה גם דבנ"ד השאלה לענין הכלים ולא שייך קולת הש"י והפרמ"ג ואף אם ישהו אותם מעל"ע אסור ואף שכתב הכו"פ להקל בכה"ג אין מקילין כי יש ריעותות הרבה ומה שכתב בדברי התוס' ידעתי שלקח זאת משו"ת זכרון יוסף הובא בלב אריה ולא נחש ינחש איש אשר כמוני. דברי הצעיר: