לכבוד הרבני המופלג חריף ושנון מוה' אברהם אליעזר מרגליות נ"י:
מכתבו הגיעני היום והנה ישר כחו אשר דן אותי לכף זכות כי לא השבתי על דבריו כי אני טרוד מאד גם עתה בבוא דברו יש לי הרבה מכתבים להשיב ובכ"ז אמרתי להשיבו בקצרה. הנה ע"ד שאלתו אם שייך בפועל איסור אין עושין סחורה יפה פלפל בזה אולם כבר הארכתי בראיות דבפועל ל"ש זאת כמבואר בספרי שואל ומשיב ח"ג סי' קכ"ב וגם שם קצרתי והעתקתי מעט ממה שהשבתי להרב מוהר"ב פרעגר כאשר כתוב שם כי אני טרוד מאד וע"כ העתקתי בקיצור ובתשובה להרב מוהר"ב הארכתי יותר וכעת קשה עתיקא ולפי שבגוף הדין הסמכתי דל"ש איסור סחורה בזה ע"כ קצרתי ומה שהקשה בהא דאמרו ביומא דף ס"ב שני שעירי יו"כ ששחטן בחוץ עד שלא הגריל עלייהו חייב על שניהן וע"ז הקשה לפי מה דחדש בשו"ת שאגת ארי' דבאיסור בא' ויש איסור א' חמור אינו חייב רק ע"ז החמור והטעם דבב"א כל הטעם דהא שניהם אף דאין איסור חל על איסור מ"מ בב"א הי מינייהו מפקית כמ"ש בתוס' רי"ד ולפ"ז כל שיש אסור חמור ואם הי' בזה אחר זה הי' חל החמור על הקל א"כ גם בב"א אינו חייב רק על החמור ולפ"ז כאן שאיסור יוה"כ היא איסור כולל ומוסיף א"כ מהראוי לחייב רק על איסור יוה"כ ול"ד לשוחט בשבת בחוץ דשם חל הש"ח גם בחול והו"ל איסור קדום ושבת חמור ולכך חלו שניהם אבל שני שעירי יוה"כ בחול אין מקום חיוב רק ביוה"כ נמצא יוה"כ חמור זה תורף קושיתו הנה בפשיטות יש לומר דגם שני שעירי יוה"כ אם הי' מקדש שני שעירים לשחטו בפנים גם בחול חייב והו"ל ג"כ מקודם אלא שלא הבינותי דגם בשבת כל ששבת חמור מה בכך שש"ח חייב בחול מ"מ בשבת חמור איסור דשל שבת וא"ל דחוץ ג"כ בכולל שאר ימים דז"א דכבר כתב הרדב"ז דכולל דשארי הימים ל"ש דיום זה אינו נכלל ביום אחר הובא בשעה"מ הלכות שבועות אמנם בגוף קושיתו לפענ"ד ל"ק כלל דשחוטי חוץ חייב על סימן אחד ויוה"כ או שבת אינו חייב רק בשני סימנים דאל"כ לא תקן לב"נ ולא יצא מאבמה"ח ועכ"ז בחולין דף כ"ט ובתוס' שם ד"ה כגון וא"כ שוב חל איסור ש"ח מקודם שחל יוה"כ או שבת וכל ששחטו בחוץ ונאסר הוה אח"כ מקלקל ואף דמ"מ חייב משום נטילת נשמה דעכ"פ מתקן להוציא מיד אבמה"ח לב"נ אבל לומר דלא יחול רק איסור שבת זה א"א דהא ש"ח קדים אף דישנה לשחיטה מתחלה ועד סוף מ"מ עכ"פ ש"ח קדים לחול ולא נפקע ע"י איסור יוה"כ דחל אח"כ ודו"ק היטב כנלפענ"ד נכון: