עליו אלא כדי שיגיע *נ"א לביתולמקום קרוב וב"ה מתירין ב"ש אומרים אין נותנין עורות לעבדן ולא כלים לכובס נכרי אלא כדי שיעשו מבעוד יום ובכולן ב"ה מתירין עם השמש:
גמ' (דף יח:) ת"ר ב"ש אומרים לא ימכור אדם חפצו לנכרי ולא ילונו ולא ישאילנו ולא ימשכננו ולא יתננו לו במתנה אלא כדי שיגיע *נ"א לביתולמקום קרוב וב"ה אומרים עד שיגיע לבית הסמוך לחומה ר"ע אומר כדי שיצא מפתח ביתו ר' יוסי בר' חנינא אומר הן הן דברי ר"ע הן הן דברי ב"ה ולא בא רבי עקיבא אלא לפרש דברי ב"ה:
תניא ב"ש אומרים לא ימכור אדם חמצו לנכרי אלא א"כ יודע שיכלה קודם הפסח וב"ה אומרים כל שעה שמותר לאכול מותר למכור (דף יט.) ת"ר נותנין מזונות לכלב בחצר אם נטלן ויצא אין נזקקין לו כיוצא בו נותנין מזונות לפני העובד כוכבים בחצר ואם נטלן ויצא אין נזקקין לו:
(ת"ר לא ישכיר אדם כליו לנכרי ע"ש (עם חשיכה) וברביעי ובחמישי מותר):
ת"ר אין משלחין אגרות ביד נכרי ע"ש עם חשיכה אא"כ קצץ לו דמים ב"ש אומרים כדי שיגיע לביתו ובה"א כדי שיגיע לבית הסמוך לחומה והלא קצץ אמר רב אשי ה"ק אם לא קצץ בש"א כדי שיגיע לביתו ובה"א כדי שיגיע לבית הסמוך לחומה והא אמרת רישא אין משלחין כלל לא קשיא הא דקביע דואר במתא הא דלא קביע דואר במתא שמעינן השתא היכא דקצץ לו דמים משלחין אותן בין מגיע בין לא מגיע והיכא דלא קצץ לו דמים אי קביע דואר במתא אין משלחין אלא עד שיגיע לבית הסמוך לחומה ואי לא קביע דואר במתא אין משלחין כלל אא"כ קצץ.
פי' דואר איש ידוע שכל כתב אליו יובל והוא משכיר ומשלח כל אגרת למי שנשתלחה אליו:
ת"ר אין מפליגין בספינה פחות מג' ימים קודם השבת