(דף קכו.) בין קשור ובין שאינו קשור והוא שמתוקן והלכה כחכמים ואע"ג דסתם לן תנא כר' אליעזר בנגר הנגרר (ערובין קב.) קיי"ל כי האי סתמא אחרינא דתנן *סוף שבתמדבריהן למדנו שפוקקין ומודדין וקושרין בשבת (דף קכו:) משום דמעשה רב:
גרסינן בסוף עירובין (דף קב.) שלח ליה רמי בר יחזקאל לרב עמרם לימא לן מר מהני מילי מעלייתא דאמרת לי משמיה דרב אסי בכיפי דארבא ושלח ליה הכי אמר רב אסי הני כיפי דארבא בזמן שיש בהן טפח אי נמי אין בהם טפח ואין בין זה לזה ג' מביא מחצלת ופורס עליה מאי טעמא מוסיף על אהל עראי הוא ושפיר דמי:
(שם) הנהו דיכרי דהוו ליה לרב הונא דביממא בעו טולא ובליליא בעו אוירא אתא לקמיה דרב אמר ליה זיל כרוך בודיא ושייר בה טפח ולמחר פרסיה עלייהו דמוסיף על אהל עראי הוא ושפיר דמי:
(כאן דף קכו.) תניא קנה שהתקינו בעל הבית להיות פותח ונועל בו בזמן שקשור ותלוי פותח ונועל בו אין קשור ותלוי אין פותח ונועל בו רבן שמעון בן גמליאל אומר אם היה מתוקן אע"פ שאין קשור ותלוי א"ר יהודה בר שילא א"ר אסי א"ר יוחנן הלכה כרבן שמעון בן גמליאל ודוקא כשיש תורת כלי עליו:
וגרסינן בסוף עירובין (דף קב.) ההיא שריתא פירוש קורה אחת דהות בי רבי פדת דהוו שקלי לה בי עשרה ושדו לה אדשא אמר תורת כלי עליה ההיא אסיתא דהוה בי מר שמואל דהוה מחזקא ארבעת קבין והוו שקלי לה בי עשרה ושדו לה אדשא אמר תורת כלי עליה:
(מכילתין קכו:) מתני' כל כסויי הכלים שיש להן בית אחיזה ניטלין בשבת א"ר יוסי בד"א בכסויי קרקעות אבל בכסויי הכלים בין כך ובין כך ניטלין בשבת:
גמ' אמר רב יהודה בר שילא א"ר אסי א"ר יוחנן והוא שיש תורת כלי עליו דכ"ע דכיסויי קרקעות אם יש להן בית אחיזה אין ואי לא לא כסויי הכלים אע"ג דלית בהו בית אחיזה שרי כי פליגי בכסויי (תנור מר מדמי להו לכסויי קרקעות ומר מדמי להו לכסויי) כלים וחברינהו בארעא ת"ק סבר גזרינן ור' יוסי סבר לא גזרינן והלכה כתנא קמא:
סליקו להו כל הכלים