שנו אלא שהניחן בכלי שאינו כליין אבל הניחן בכלי שהוא כליין אפילו עשרה מאני ככלי אחד דמי אמר רבא גלימא (דף כו.) אקמטרא ככלי בתוך כלי דמי:
אמר ר' יהושע בן לוי ספר תורה עושה לו מחיצה גבוהה עשרה טפחים והני מילי היכא דאין לו בית אחר אבל יש לו בית אחר מנח ליה התם:
כמה ירחיק מהם ומן הצואה ארבע אמות:
אמר רבא אמר רב סחורה אמר רב הונא לא שנו אלא לאחריו אבל לפניו כמלא עיניו וכן לתפלה:
לא יעמוד אדם כנגד בית הכסא ויקרא ק"ש ויתפלל ואע"פ שאין בו צואה דאמר ר' יוסי בר חנינא בית הכסא שאמרו אע"פ שאין בו צואה ודוקא ישן אבל חדש לא אמר רבא הני בתי כסאי דפרסאי אע"ג דאית בהו צואה כסתומות דמיין: ...“A person should not stand opposite a bathroom and recite the Shema or pray, even if there is no excrement in it. As Rabbi Yosei bar Ḥanina said, the bathroom mentioned (by the Sages) refers to one even without excrement. This applies specifically to an old bathroom, but not to a new one. Rava said: These Persian bathrooms, even though they have excrement in them, are considered as if they are sealed.”
גרסינן בפ' יציאות השבת (דף י.) אמר רב אדא בר אהבה מתפלל אדם תפלתו בבית המרחץ ואוקימנא במרחץ חדש שעדיין לא רחץ בו אדם אבל מרחץ ישן לא ותניא הנכנס לבית המרחץ מקום שבני אדם עומדין לבושין יש שם ק"ש ותפלה ואין צריך לומר שאלת שלום ומניח תפילין וא"צ לומר שאינו חולץ נכנס למקום שבני אדם מקצתן עומדים ערומים ומקצתן עומדין לבושין יש שם שאלת שלום ואין שם ק"ש ותפלה ואינו חולץ תפילין ואינו מניח לכתחלה מקום שבני אדם עומדים ערומים אין שם שאלת שלום ואין צריך לומר ק"ש ותפלה וחולץ תפילין ואצ"ל שאינו מניח *שם י:אמר רב המנונא משמיה דעולא אסור לאדם שיתן שלום לחבירו בבית המרחץ משום שנאמר (שופטים ו) ויקרא לו ה' שלום כלומר שמו של הקב"ה שלמא הוא:
אמר רב חמא בר גוריא אמר רב שרי ליה לאיניש למימר הימנותא בבית הכסא ואע"ג דכתיב (דברים ז) האל הנאמן ההוא כמה דאת אמר אלהא מהימנא אבל שם גופיה לא איקרי נאמן והזמנה לבית הכסא למיקם בגויה וצלויי איבעיא ולא איפשטא:
מתני' זב שראה קרי ונדה שפלטה שכבת זרע צריכין טבילה ור' יהודה פוטר:
גמ' מהא מתני' שמעינן דזבין וזבות ונדות ויולדות כולהו חייבין בתפלה דדייקינן טעמא דזב שראה קרי ונדה שפלטה שכבת זרע הוא דצריכי טבילה הא זב שלא ראה קרי ונדה שלא פלטה שכבת זרע אין צריכין טבילה לדברי הכל וכן הלכה:
הדרן עלך מי שמתו