1
כתב הר' ברוך מריגנשבורג דהא דאמרי' אונאה גבי לוקח וביטול מקח כדי שיראה לתגר או לקרובו היינו דוקא אם נתן המעות אבל אם לא נתן מגו דיכול למימר נתתי לך יכול למימר לא נתרציתי. ובמוכר אין שיעור אלא לעולם חוזר והלוקח מן בעה"ב אין לו עליו אונאה דבעה"ב לא זבין מיני תשמישי' אלא בדמים יתירים ומחיל הלוקח ואי לא ידע פסק הר"א ממיץ דבעה"ב כתגר דמי וגם פסק כשמואל דאמר ע"מ שאין לך עלי אונאה אין לו עליו אונאה. ורבינו יצחק כתב היכא אמרי' דחוזר דוקא בכדי שהדעת טועה אבל ביותר אימר מתנה יהיב לי' ואי הוי אינש תקיפא דלא יהיב מתנה אימא מגזל גזלי'. וירא שמים יתן לב אם אותו המבליעו בקי באלו הדברים או לא: