1
מטה חדא הואי כתבו התוספות ופלטי ן' ליש שנעץ חרב בינו לבינה איכא למימר שרחוק ממנה היה ביותר והיה פתוח לר"ה שלא היה משום יחוד וכו'. וראיתי להרב מקראי קדש דף ס"ה שכתב דכפי דברי התוספות הללו מאי קשיא ליה להרשב"א בתשובה דאחר שנתיחדה עם פלטי איך החזירה דוד דהא לא נתיחדה עם פלטי וכ"כ בישרש יעקב דף קל"ז. ואפשר לומר דהרשב"א ימאן לומר כדברי התוס' כי רחוק הוא מאד שינהוג כן פלטי בן ליש לישן עמה תדיר בפתח פתוח לר"ה בימי שאול כי ירא פלטי משאול לעשות כן בפרסום תדיר ליזהר אפילו מיחוד. ועוד אפשר לומר דהרשב"א סבר כדעת הרמ"ה דאם גס בה אף כשפתח פתוח לר"ה איכא יחוד ועוד הארכתי בזה בספרי הקטן ברכי יוסף א"ה סי' טו"ב וע"ש בסי' ז' אות ח':