השלחו ע' באורי מהרא"י מהתה"ד ששלחן מרמז על מחזיקי תורה והם מוקדמים כמו זבולן ויששכר, והארכתי בזה בפ' תולדות דף קע"ה. עש"ה, ובפסחים ק"ט: שלחן של פרקים הי' כו' ובהדו"ע הק' הא בחול הי' מונח עלי' לחה"פ ודוחה טומאה כדאי' בפסחים ע"ו: ורק בשבת כשסילקו לחה"פ כמ"ש במנחות צ"ט: וכמ"ש באור יקרות הובא באו"ח פסחים וא"כ בשבת ל"ה רשאים להחזיר הפרקים במ"ש בשבת מ"ז., ואו"ח שי"ג ס"ו, ונר' הא דאסור מטעם שמא יתקע ביחידות, ע' בהגהות לבו"ש שם ואין שבות במקדש, אך ק' הא גם בפריקת שלחן שבות א"כ כשרצו לטבול הי' צריכים לעבור על ב' שבותים, וגם במקדש גזרו כמ"ש הרע"ב פ"ג ע"ג מעירובין, אך בש"ע הרב שי"ג סכ"ב כ' דכלי של פרקים מותר לפרקו בשבת, ורק אם יש חיוב בהידוקו אז אסור גם לפרקו משום סותר, א"כ כאן ל"ה איסור בפירוקו ורק בהידוקו מגזרה שמא יתקע ול"ה רק שבות א', אמנם גם בטבילה עצמה יש שבות משום מתקן, ובהצטרף שבות של הידוק הוי ב' שבותים, וי"ל אף דב' שבותים אסור במקדש דוקא כשהם בב"א, אבל בזא"ז שמתחלה שבות של טבילה ואח"כ הידוק לא גזרו, ועשו"ת שער אפרים כ"ו, בתוספות רעק"א שם ובשו"ת שלו קנ"ט, ס' הקובץ על רמב"ם פכ"ד ה"י משבת, שו"מ תנינא ח"ג קכ"ה, תליתאה ח"א תס"א, ורביעאה ח"א ל"ג, מתנה טובה שבת כ"ט:, וס' תקון עירובין בסופו דמ"ח עש"ה בירור הדברים: