ויעש את שמן המשחה קדש ואת קטרת הסמים טהור, וק' השינוי מקדש לטהור, ובס' בכורי אביב כ' דאי' במעילה י"ד. בונין בחול ואח"כ מקדישין דלמא אתי למימעל כדמזגי עלי', וה"נ בקטרת חיישינן שמא בשעת עשיה יריחו, לכן עשאו בעזרה על טהרת הקדש ובחול, ואח"כ הקדישו כמ"ש בכריתות ו'., אבל שמן המשחה א"א להדיוט לעשות ומשו"ה כ' קדש, ומ"ש בתשא (ל"א י"א) ואת קטרת הסמים לקדש ר"ל להיות קדש ע"ש, ואף שדעת הר"מ בפ"ב ה"ו מכלי מקדש דבקטרת בעינן עשייתה מקדש ול"מ שימסור אח"כ לצבור וע"ש במל"מ, וצ"ל דאתי' כרש"י פסחים כ"ו. דמהני, וכ"כ בתו"י יומא ל"ה. ומנחות נ'. ורש"י תשא (ל' ל"ח) וע"ש בכ"מ הי"א, וע' בד"ח שהק' לפמ"ש במעילה י"ד: דבזמן מיעוט ל"ח שמא ימעול, וכ"פ הר"מ פ"ח ה"ד ממעילה, א"כ בקטרת מסתמא ל"ה שוהין בעשייתה ל"ח שמא ימעול, עוי"ל שאני קטרת מבנין דבפסחים כ"ה: לא אפשר וקמכוון ופרש"י ריח, חזינן דאינו ברשות אדם, אבל בבנין כ' תוס' שם דבזמן מיעוט יכולים ליזהר, משו"ה הי' עושין קטרת על טהרת הקדש דאפי' לזמן מיעוט יש לחוש שמא יריחו: