וזאת שמן המשחה ע' בס' משך חכמה דלמ"ד ביומא ג': דכל שנ' בו קח לך הי' משל משה א"כ שמן המשחה וקטרת הי' משל משה, לכן אמר שלא יעשה לצורך משה, ומשה ימסרם לצבור אחר זה כשהן מפוטמים, רק משה ימסור הבשמים והסממנים לצבור והם יעשו לקדש - ובגמ' דילן אי' דמחציתו של קנמן בשם ר"נ והי' בא לחצאין מפני ההכרעות, אמנם בירו' שקלים פ"ו ה"א אי' דמחציתו של משקל מר דרור שהי' ת"ק, ולא הי' קנמן בשם בכולו רק ר"ן, ונר' דלזה המ"ד יתכן דשניהם אמת, דקנמן בשם הי' ת"ק שקלים, רק דר"ן הי' של משה, והר"ן השניים הי' של צבור, ולפ"ז לא הי' במשקל הסממנים רק ר"ן משל צבור ואלף ת"ק משל משה, נמצא דשל צבור הי' חלק הששית מכל המשקל, ואולי משום דהמשכן כן הארון ושני מזבחות ושלחן ומנורה וכיור שמשחם היו ששה דברים (היינו ב' מזבחות בחדא) ונשאר לדורות למשוח רק הכהנים בלבד, שזה ג"כ חלק ששית, לכן חלק ששה בא מצד צבור, ואלף ת"ק מנים הי' משל משה ור"ן משל צבור שממנו משחו לדורות: