בלבת אש, ערש"י לב השמים (דברים ד' י"א), בלב האלה (ש"ב י"ח ד'), לבתך (יחזק' ט"ז ל'), בצרה (תהל' צ"א ט"ו), עבד בה (דברי' כ"א ג'), לקח משם (ברא' ג' כ"ג), ומד' פליאה להשלים את השם ופי' הגר"ש מאסטראפאלי ז"ל דמשה הי' גלגול שת והבל, ר"ת של משה משה שת הבל, ובשם משה לא נמצא רק אות ש' משת, ואות ה' מהבל, וחסר אות ת' משת ואותיות ב"ל מהבל, וז"ש בלבת אש היינו באותיות "לבת" נשלם השם, תיבת משה בצירוף לבת נמצא משה שת הבל במילואו, ובכל"י כ' דכאן רמז מפ"מ ישראל בצרה יותר מכל האומות לפי שיש בהם דלטורין ובסנה קוצים משמיעים קול כשבוערים, כך ישראל אף בזמן צרות כאו"א קוץ לחבירו ע"ש בדברים היורדים לחדרי בטן וע"ע בשו"ת שם עולם בפתיחה די"א:
רמב"ן או יהי' יבעיר מל' ובערת הרע (דברים י"ג ו') והי' האדם לבער (ישע' מ"ד ט"ו), ע' קו"ד חוב' ח' סי' ל"ב שהק' שלשון ובערת הרע לשון כליון ונקיון, אבל לבער בישעי' הוא ל' שריפה במ"ש להלאה ויקח מהם כו', ופי' יבעיר מל' שריפה הוא מל' ראשון ברמב"ן כאן, ויותר הי' מכוון להביא לפי' השני הכ' כ"א יהי' לבער קין (במדבר כ"ד כ"ב), או והי' לבער (ישעי' ה' ה') וצ"ע: