מכנסי באוה"ח מכנסים רק שלא תגלה ערוה ואין בהם קדושת עבודה כו', וכ' בבית האוצר ח"ב כלל י"א דק' מנ"ל לחלק בין בגד לבגד, רק לקו' תוס' סנהד' פ"ג: ד"ה אין, י"ל כיון דשם לא כ' לא מיתה ולא זרות רק והיתה להם כהונה, דנשמע מכללו דאם אין בגדים עליהם אין כהונתם עליהם, ומעצמינו אומרים כיון דאין כהונתם עליהם ה"ל זרים וזר ששימש במיתה, והנה ק' ע"ז הא ל"ה זר מעיקרא אם עבד רק פ"א, וי"ל דבגדים בטלים לגופו וחשובים חלק מגוף, וכשפושטים וחסר לו חלק גוף דהבגדים הו"ל אשתני גופא והוי זר מעיקרא דזה הגוף כמו שהוא עתה בחסרון חלק הבגד ל"ה כהן מעולם, וע"כ לענין זה יש לטעות ולחלק מסברא דרק הבגד הפועל שבח בגוף בחיוב הוא הנכלל בו וחשב חלק ממנו, כגון בגד הבא לחמם או לקרר או לנוי ופאר שפועל פעולה בגוף, משא"כ בגד שרק ענינו בשלילה סילק הגנות לכסות הערוה, והו"א דאין חשיבות לפעולה זו בגוף והוא רק מציל מגנות, וע' שבת י"א: כל אצילו טינוף לא קא חשיב, והו"א דאם עובד בשאר בגדים וחסר רק מכנסים אינו זר, ואין ראי' מקרא דכ' רק והיתה להם כהונה וקאי גם אמכנסים, דאף דאין כהונה עליהם, מ"מ זרים נמי ל"ה דאין זרות מעיקרא, וע"כ שפיר צריך קרא בהדי' לחייב מיתה בחסרון מכנסים דייקא: