וסרח עא"ע יש חצי שרק בדרך קירוב כמו וחצי שבט המנשה ול"ה רק חלק, וכ"כ שם רמב"ן מטות (ל"ב י"ג), ובהדוה"ע הביא מישעי' (מ"ד ט"ז) חציו ופי' רד"ק מקצתו, וש"ב (י"ט מ"א) חצי עם, וישעי' (ל' כ"ח) עד צואר יחצה, וצואר אינו חצי הגוף, וביחזקאל (ל"ז כ"ב) ולא יחצו, ומצ"א הי' י' שבטים ומצד ב' ב' שבטים, ושופטים (ט' מ"ג) ויחצם לשלשה ראשים, ובב"ק ע"א. חמשה בקר אפי' חמשה חצאי, נדרים פ"ג. אין נזירות וקרבן לחצאין, ב"ב נ"ז: שנה ראשונה בפני ב' כו' דבר ולא חצי דבר וחצי כאן שליש, בכורות מ"ח: חמש סלעים ולא חצי חמש, ויומא ע"ד. חצי שיעור והוא אפי' פחות מחצי, ועכ"מ פ"א ה"ז מחמץ ושו"ת מחזה אברהם ל"ז, ומ"ש בזה בפ' בא (דף צ"ז), ובפ' תשא (ל' ל"ד) ובהערות לח"א בדף ל"ב - ובחו"י סי' ט"ז, וגם מקצת בכלל, כן משמע מרש"י ב"מ קט"ז: ד"ה חציו ורשב"ם ב"ב ל"ז. ד"ה זה קנה אילנות וחצי קרקע, וע' גליוני הש"ס יומא ע"ד. שהביא תוס' שם כ'. ד"ה אהיכא, וע"ע ס' עמודי אש קונ' כללי תורה סי' ד', וטל אורות יומא ע"ד. בזה: