1
ושש שנים תזרע בילקוט הדרוש הביא מהגר"י ראזין מדווינסק ז"ל, מדוע בשמיטה כאן, ובפ' בהר ב' בל' יחיד וביובל ל' רבים, וחידש שפירות שביעית אין איסור בשמירתם רק בעה"ב ומשו"ה ביובל בל"ר ששם ב' בעלים מוכר ולוקח עכ"ל, ואינו מובן דביה"כ של יובל שדות חזרו לבעליהן (ר"ה ח':) ואיזו שייכות יש עוד ללוקח בהגיע עת הזריעה והזמירה, שלכ"ע אין זריעה לפני חצי תשרי בב"מ ק"ו:, וכן כוונת רש"י ותוס' ב"ק ז': על חצי תשרי, וי"ל ע"פ דקיי"ל בערכין ל"ב: דאין יובל נוהג רק כשכל השבטים בא"י, לכן פרשת יובל אמורה רק לכל קהל ישראל, משא"כ שמיטה אף אם לא נשאר רק איש א' בא"י צריך לנהוג שמיטה, וכ"ז לשיטה השני' ברש"י גיטין ל"ו. ע"פ התו"כ דיש שמיטה אע"פ שאין יובל ע"ש: