רעואל אביהן, ובספרי ורש"י בהעלותך (ז' כ"ט) והלא יתרו שמו אלא מתוך שהתינוקות קורין לאבי אביהן אבא, וצ"ע מה שתלה בתינוקות הלא גם הגדולים קורין כן, דבני בנים כבנים עי' יבמות כ"א: וס"ב:, ויצא (כ"ט ה') לבן בן נחור אף דהיה נכדו, ובמטות (ל"ב מ"א) יאיר בן מנשה, והיה בן עגור (דה"א ב' כ"ב), ויהושע (כ"ב כ') עכן בן זרח והיה בן כרמי כמ"ש שם (ז' א'), ומ"א (י"ט ט"ז) יהו בן נמשי והיה בן יהושפט במ"ב (ט"ו כ'), ודניאל (ה' ב') בלשצר בן נבכודנצר, והיה בן אויל מרודך בן נבוכדנצר, ועי' בס' תוספת ברכה על איכה ד"ח:, ועמש"ל (ב' א') ובפרד"י וירא דקכ"ז., ויצא ר"ל., ויגש שכ"ח: מזה הרבה, ובויצא רי"ב. הבאתי מתה"ד סי' כ"א ראי' משם הידעתן את לבן בן נחור אף שהיה בן בתואל אך מפני שבתואל היה רשע לא רצה להזכירו, ויהי' ראי' במי שאביו מומר קוראין אותו לתורה בשם אבי אביו ע"ש, ולהנ"ל אין ראי' שהרי קורין לאבי אביו אבא, ועי' במקו"ב במבוא פ"ג סעי' ג':