הדר או לא הדר וכו' מ"ד לא הדר מלך והדיוט וכו'. הרב ישרש יעקב כתב משם הרב זהב שיבה ז"ל דהוצרך לומר מ"ד לא הדר מלך והדיוט דלא תימא לא הדר למלכות הא' אבל קצת שררה הי"ל משו"ה אמר מלך והדיוט וכו' ע"ש ולפ"ז הא דקאמר מ"ד לא הדר הם דברי הש"ס דמפרש דברי רב ושמואל דאמרי הדר או לא הדר. ואני בעניי נראה לי להפך חדא דרב ושמואל לא הוו בהדי הדדי ובעו מיניהו הדר או לא הדר וחד אמר הדר וחד אמר לא הדר. ותו דלא הוו משתעי הכי ותו דפרק מי שאחזו אמרו מימרת רב ושמואל חד אמר מלך והדיוט. לכן נראה דהכי אזלא סוגיין דבעו במתיבתא הדר או לא הדר והשיבו דהוא פלוגתא דרב ושמואל מר אמר הדר ומר אמר לא הדר ושוב פירש דאין אלו דברי רב ושמואל אלא הם אמרו מלך והדיוט וכו' כמו שאמרו פרק מי שאחזו ועדיין יש לקיים דרך הרב דלס"ד שהיה הוצרך להביא דבריהם ממש. א"נ אפשר דמשום דיש שני פירושים להכי מייתי דברי רב ושמואל גופייהו ואתה תבחר לפרש. ודע דהרמ"ע ז"ל הביא אגדה מרז"ל דאחר שנטרד הלך למלך בני עמון כהדיוט ונעמה בת המלך חשקה בו ונטרדו משם וע"י נעמה שלקחה מהנהר דג מצאה הטבעת שלו בתוך הדג והניחו וחזר למלכות עש"ב וכפ"ז יתישבו הכתובים שמת במלכותו ונקבר אצל אביו. גם הרב מהרש"ל ז"ל פרק מי שאחזו בהגהותיו כתב דמלך והדיוט היינו שלא מלך על העליונים כראשונה ע"ש: