ענין העשרה מכות אשר נעשו במצרים היה בכח דרך שמותיו הקדושים שפעל ה' להשפיע להמזל ומהמזל נשפע ענין המכה על מצרים. והנה משה רבינו ע"ה ביקש מהקב"ה ולא רצה שיהיה ענין הגאולה דרך זה האופן. כי ביד השי"ת לעשות באופן אחר לא באמצעות המזלות. וכאשר פעל השי"ת במחנה אשור בימי חזקיהו שהיה הנס לא בדרך אמצעי המזלות. רק הקב"ה לא הסכים לתפלת משה רע"ה כי רצה שישאר הבחירה בעולם. וזהו הענין שלא האמין פרעה בעת המכות. והמכשפים עשו בלטיהם ולא רצו להאמין. גם בקריעת ים סוף לא ראו הנס בעצם רק ישראל ומחמת זה נשאר דיעות אפיקורסות שהכחישו ענין קרי"ס. ומכח הזה נשאר כח עמלק להלחם בישראל על כי נשאר ענין הבחירה ואשר לא זכו ישראל. ואף שראתה שפחה על הים וכו' מכל זה נשאר דתן ואבירם מחמת שנשאר הבחירה ביותר בעולם, ותפלת משרע"ה שלא יהיו הנסים דרך המטעה ושאר ענינים רק רצה שיתבטל כל הרע ויתגלה האמת רק שלא זכו עדיין לזה. וראש אפיקורסים היה עמלק שהכחיש ענין קריעת ים סוף וכל האותות, ובודאי היו בעת ההיא חכמים גדולים וראו שעל ידי המזל נעשה וכמו דברי פרעה ראו כי רעה נגד פניכם. והביט עד אחר קי"ס שהכוכב הולך עמהם עד שלא היו יכולים לימול את בניהם במדבר. ומכ"ז כח ה' אשר פעל ע"י שמותיו הקדישים ע"י מרע"ה כאשר רצה לגאול את בניו לא באפשרי להם להשגיח בענין המזל. כי ה' פעל במזלות בכדי שישאר הבחירה ומטומאות מצרים גאל את ישראל ולהם הראה כל הנסים באמת. וכעת ג"כ בקשתי מהשי"ת שלא יהיה הגאולה בדרך הטבע כאשר נמצא בספרים שאם לא יזכו בני ישראל יהיה הגאולה בדרך הטבע. רק שהשי"ת יעזור בשינוי גדול:
סליק