קריאת התורה של הכהן הגדול והברכות שהוא מברך את העם נתבררו בפרקנו, ואגב כך נדונו גם בעיות אחרות של קריאה בתורה — קריאה בעל פה ודילוג מפרשה לפרשה. The chapter discussed the High Priest's public reading of the Torah. Since he reads from different places within the Torah, he must furl the Torah during the reading. The Gemara expands on this issue and discusses in what circumstances one may or may not skip over sections during the public reading of the Torah and the Prophets.
אגב הזכרת בגדי הכהן הגדול שלבש בשעת הקריאה נתבררה ההלכה הכללית ביחס לשימוש בבגדי כהונה. סוכם כי בעיקרו של דבר רשאים הכהנים ללובשם ולהשתמש בהם כדרכם בתוך תחום המקדש, אך לא מחוצה לו. The chapter also focused on issues concerning the priestly vestments. The Gemara discusses whether the priests may derive benefit from them. It concludes that while in the Temple they may wear them and use them even when they are not engaged in the Temple service, they are not permitted to do so outside the Temple confines.
סדר שאר קרבנות יום הכיפורים שלא נתבאר בתורה נשאר סתום למדי אפילו במשנה. אכן, סוכם על פי שאר מקורות כי פר העולה ושבעת הכבשים לעולה היו קרבים אחר תמיד של שחר, לאחר מכן נעשתה עבודת היום ב״כלי לבן״, ואחריה היה הכהן הגדול מקריב את חטאת המוסף ואת שאר קרבנות היום. The precise order of the day is not fully explained either by the Torah or even by the Mishna. The Gemara draws on various sources to clarify the day's schedule. According to the Gemara's conclusion, following the daily morning offering, the bull and seven lambs of the additional offering of Yom Kippur are sacrificed. Then the High Priest begins the special Yom Kippur service which he performs in the white garments. He then changes back into the golden garments and completes the sacrifice of the remaining offerings of the day. Then, in the white garments, he reenters the Holy of Holies to retrieve the items he had left there earlier. He then leaves, and in the golden garments completes the day with the sacrifice of the daily afternoon offering.
עם סיום כל עבודות היום מסופר גם כיצד היה הכהן הגדול יוצא ברוב עם, המלווה אותו עד ביתו, ולאחר מכן היה עושה יום טוב לידידיו על שזכה להיכנס ולצאת בשלום מן הקודש. Upon the safe and full completion of the day's service, the High Priest returns to his home, accompanied by the people. He makes a party and rejoices with his friends to celebrate the successful completion of his mission.
כיון שביום הכיפורים מחליף הכהן את בגדיו כמה פעמים, מבארים את מעשה בגדי הכהונה של הכהן הגדול, ולמדים מן המקראות מאלו חומרים נעשה כל אחד מבגדי הכהונה, מה היה טיב אריגתו וכיצד נשזרו חוטי האריג. וכיון שבבגדי כהונה גדולה היו נשאלים באורים ותומים, מבארים גם את תפקידו של הכהן משוח המלחמה, שכיון שהיה זכאי לשאול באורים ותומים, לבש אף הוא בגדי כהונה גדולה. ואף קובעים מי הם הרשאים להזדקק לשאול באורים ותומים — רק ראשי העם לצורכי הכלל. וכן מבואר מה היתה הדרך בה היו שואלים, ובעיקר שהאורים והתומים לא פעלו לבדם אלא נצטרפו עם רוח הקודש של הכהן השואל באורים ותומים. ואף שבטלו האורים ותומים בסוף ימי הבית הראשון, בכל זאת הם מהווים עקרונית חלק חשוב בתפקידי הכהונה בכל הדורות. Continuing its focus on the priestly vestments, the chapter discussed their creation: What materials are used, how the threads are spun, and many other pertinent halakhot. In addition, the Gemara considers some of the halakhot of the UrimVeTummim and how it is to be consulted. This includes the question of who may wear it in order for it to be consulted.