1
או ששהה בכדי השתחויה. כתב הר"ב, ושיעור השתחואה הוא כדי שיקרא פסוק ויכרעו וכו', ובירושלמי (ה"ג יא.) אמרינן שיעור השתחואה עשר אמות, ע"כ. ואפשר שזהו שיעור קריאת פסוק זה:
2
בא לו. מדלא קתני יצא בארוכה אלא בא לו, נראה דקמ"לן דאף כי טמא הוא, שצריך שיצא ופניו כלפי הקדש דרך ביאתו, משום כבוד מקדש. א"נ אפשר דקמ"לן דטעם חיובו בצאתו בארוכה, הוא מפני דהוי כאילו בא במקום הקדש ולא יוצא, כי כן הוא באמת שהולך ובא במקום ההוא הארך שנאסר לו לילך בו בצאתו מן הקדש, וזה נ"ל עיקר: