1
גמרא נתעלמה ממנו הלכה כו' קנאין פוגעין בו נ"ב נתנה תורה נתחדשה הלכה. ובלא"ה לק"מ מבת יתרו דודאי גיירה משה (אף על גב דאיתא במדרש שהתנה יתרו עמו שבנה ראשון יהא לע"א) והא יתרו גופיה גר הוה (עמש"ל על רש"י) ולא נתעלם כ"ז ממשה אלא הלכה של ענשו דבועל ארמית הוא דשכח כדי שיבוא פנחס ויטול שכרו:
2
רש"י ד"ה בת יתרו כו' וגרים כו'. נ"ב נ"ל דר"ל דלא תקשי האמרינן [יבמות כ"ד ב' וש"מ] אין מקבלין גרים [כו'] בימי דוד ושלמה א"כ דילמא בימי משה נמי לא ש"ד לזה האריך דודאי לא דמי והא ראיה שהרי ג"כ גרים רבים של ע"ר קבלו אז. מיהו ק"ל אטו בת מדין אם גיירה זמרי מי אסרה עליו. ומי דמיא בת יתרו ומאי איריא קודם מתן תורה אכן י"ל דקודם מתן תורה לא שייך גירות דהכל שוה היה כל זמן שלא ניתנה שכולם הי"ל דין ב"נ ולא שייכא גירות כלל אלא שנתנה תורה: