1
גמ׳ דליכא כזית מוח בפנים. נ"ב צ"ע התינח נפתיחה. אלא מיהת בקולית סתומה מי ניחא. מי ידעינן דליכא כזית מוח והדרא קושיא באוהל ליטמא. וי"ל דמיירי בקולית של מת ישן שידוע שלא נשאר בה מוח:
2
שם דאיכא כזית מוח. נ"ב אנבלה קאי דשיעורה בכזית אבל דשרץ בכעדשה סגי לי׳: רש״י ד"ה מילתא היא כו׳ דמשום דשמשה כזית נותר כצ"ל:
3
ד"ה טמאה וכו׳ וכיון דכוותה בבעלי חיים כצ"ל:
4
ד"ה נבלה וכו׳ שיש בה בכעדשה. נ"ב אקולית דשרץ קאי דשיעורו לטמא בכעדשה:
5
תוס׳ ד"ה נוגע וכי׳ מאהיל לא אי. נ"ב פירוש קשיא לתוס׳ דילמא מיירי בדאיכא כזית בשר ולא משום מוח שבפנים. ואהא קאי מ״ש בסמוך אע"ג דלא הוי אוהל דומיא דנוגע כו׳ דכה״ג מאהיל לא מטמא אלא כנגד הבשר (וכצ"ל וט"ס הוא מ"ש כנגד המוח) והדר דייקי לישני לי׳ ר"י היא הא ודאי אשינויא דאיכא מוח קאי: