1
כתב הרא"ש דאפי' לפירש"י השבתתו בכל דבר בשעה חמישי' כיון שמותר בהנאה ואין נראה כן מפירשו ובשורפו בשעת בעורו לכ"ע אסר בהנאה לכך אסור וטוב לעשות מדורה בפני עצמה אבל ליהנות באפרו אחר שריפתו זה תלוי בפלוגת' דר' יהודא ורבנן דלר' יהודא שהוא בשריפה מותר דקיימא לן כל הנשרפי' אפרן מותר ולרבנן אסור דכל הנקב' אפרן אסור ואם בישל בו תבשיל או אפה בו פת לר' יהודא שאפרן מותר אין התבשיל והפת אסורין אא"כ נאפה הפת והתבשיל בעוד גוף החמץ קיים או הגחלי' לוחשות אבל אם כבו מותרין ולרבנן אפרן אסור בכל ענין והרמב"ם כתב סתם אם אפה בו פת או בשל בו תבשיל אסור והוא הולך לשיטתו שפוסק כחכמים: