המפקיר כרמו כו' כ' תוס' תרתי שמעת מניה נ"ל דהנה במתני' דפאה רפ"ד ילפינן מתעזוב שהם יבוזו ולא יחלק להם והיינו מדשני קרא בלישניה דנהי דלא הו"מ למיכתב לשון נתינה משום הא דחולין קל"ד ע"ב מ"מ הו"ל למכתב יהיה ומ"ש דכתב לשון עזיבה ע"כ למדרש מניה הנח לפניהם והם יבוזו. והשתא כיון דכתיב ב' פעמים תעזוב א' באמור וא' בקדושים כפירש"י שם בחולין ובדוכתא טובא א"כ חד לגופיה וחד למפקיר כרמו. וחד דשני ולא כתיב יהיה להנח לפניהם והם יבוזו ואידך שינוי דקרא למדרש מניה או כרבא או כאביי. ולפ"ז צ"ל דרבנן דר' ישמעאל אליבא דרבא דלית להו תרתי ש"מ צ"ל א' מתרתי או דלא דרשי כלל הא דשני בלישניה למכתב תעזוב ואה"נ דלית להו סתם מתני' דהנח לפניהם והם יבוזו. או אית להו ודרשי אידך תעזוב לדב"ש דמתני' דפיאה רפ"ו הפקר לעניים הפקר ומפקי ליה מתעזוב ע"ש בפי' הר"ש ויהיה איך שיהיה לית הלכתא כהני רבנן והא"ש דפסק רמב"ם כר' ישמעאל ועי' בכ"מ שנדחק והשתא וק"ל: