וזה זכרון פרקי זה המאמר
פ״א בספק א׳ שיתחייב בפרש׳ מאמרו הנה אנכי שולח מלאך לפניך. ושם הבאתי דעת רש״י ז״ל והבאתי בטולים עצמיים לדעתו. ודעת המדרש גם כן והקשיתי עליו: This is the chapter index for this treatise: CHAPTER 1 - The first question that requires interpretation: (Exodus 23:20) "Behold, I am sending an angel before you..." I bring up Rashi's opinion, and I bring up powerful refutations of his opinion. I also [describe] the Midrash's opinion and my questions on it.
פ״ב בספק שני והוא למה לא התפלל משה ע״ה כאן שלא ילך המלאך ודעת הרא״בע והרמ״בן בתשובתו. ודעת הר״ן ג״כ וספקות עצמיים לדעתם: CHAPTER 2 - The second question: Why didn't Moses, peace be unto him, pray at this point that an angel should not go [and should instead be him alone who goes]? And the opinion of Rabbi Abraham Ibn Ezra and Nachmanides' response. And also, Rabbeinu Nissim's opinion, and the powerful questions against their opinions.
פ״ג בספק שלישי בפרשה והוא מתי יצא לפועל היעוד הזה והבאתי בו דעת הרמב״ם ז״ל בספר המורה ופירשתי דבריו והבאתי בטולים לדעתו מפשט הכתוב ודעת המדרש ג״כ והקשיתי עליו: CHAPTER 3 - The third question on this portion: When will this prediction be practically fulfilled? I bring Maimonides' opinion from the Guide (Guide for the Perplexed, Part 2 34:1), I explain what he says, and I bring refutations against his opinion from the straightforward reading of Scripture. I also [describe] the Midrash and my questions on it.
פ״ד בספק ד׳ בפרשה והוא מה הנרצה בעצם שליחו׳ המלאך והנהגתו ומאיזה מין מהאמצעיים היה והוא ספק עצום לא שיערו החכמים הראשונים בו:
פ״ה בספק חמישי בפרשה מאמרו כי לא ישא לפשעכם ודעת הרב רבינו נסים זצ״ל בהיתרו. והבטולים המתחייבים לדעתו:
פ״ו בספק ו׳ בפרשת מיתור הפסוקים כי ילך מלאכי וגו׳. לא תשתחוה לאלדיהם ודעת הרמ״בן ובטולים לדעתו:
פ״ז בספקות שביעי ושמיני בפרשה מאמרו ואל משה אמר עלה וגומר ונגש משה וגו׳ והמפרשים לא אמרו בהם:
פ״ח בספק ט׳ בפרשה והוא הספק הגדול מאצילי ב״י וטעות השגתם ודעת הרמב״ם ז״ל ושם פירשתי דבריו הסתומים והבאתי בטולים לדעתו ודעות שאר המפרשים גס כן ובטולים לדעתם כפי פשט הכתוב:
פ״ט בספק עשירי בפרשה באמרו ויכסהו הענן ששת ימים והבאתי דעת הרב רבינו נסים ז״ל והקשתי עליו:
פ״י בשני ספקות י״א וי״ב בפרשה מעמידת משה בהר ארבעי׳ יום וארבעים לילה ומהעדר האכילה שם והם ספקות מעולי ההבנה. והראשונים לא שיערו בהם:
פ״יא בהקדמה אחת נצטרך אליה להיתר הספקות מהיות האומו׳ כלם תחת ממשלת המשרתים והנהגתם:
פי״ב בהקדמה ב׳ והיא מהיות האומה ישראלית מיוחדת בהנהגת הש״י לבדו מבלי שהשר או הגלגל יהיה אמצעי בהנהגתם וביארתי זה בדרכים מעולי העיון מאד כפי השכל והדת וביאור דרושים מעולים ודברים מספר המורה דקי העיון ושם הבאתי ה׳ שרשים בביאור ההשגחה האלדית חדשים אצלי ועניינים אחרים ישמח בהם המעיין:
פי״ג בהקדמה ג׳ צריכה לביאור הפרשה והיא מהיות ארץ ישראל מסוגלת בטבעה לקבל הניצוץ האלדי וששאר הארצות מונעות אליו. והנה ביארתי זה בדרכים צחים מאד כפי הכתובים ומאמרי חז״ל:
פי״ד בתוספת ביאור להקדמה שלישי׳ ההיא מהשתלשלו׳ האומה הנבחרת מאיש אחד וייעודי האבות והוא פרק תוריי מה מתוק מדבש:
פט״ו בהיתר הספק הראשון והשני שזכרתי בפרשה עם קשור הפסוקים הקודמים לפרשה ההיא:
פי״ו בהיתר הספק הרביעי שזכרתי בפרש׳ עם ביאור ענינים יקרים בהשגחה האלדית:
פי״ז בהיתר הספקות הה׳ והו׳ והמשך פי׳ הפרשה כפי שיעור הספקות:
פי״ח בהיתר הספקות שביעי ושמיני ופירוש יתר דברי הפרשה כפי מה שיאות אליהם וסדר המעמד:
פי״ט בהיתר הספק התשיעי שזכרתי בפרשה וביאור השגת אצילי בני ישראל לדעתי. ושם הבאתי דברי הרב המורה בביאור המרא׳ הנבואית ופירשתי דבריו באופן נאות מתיחס לשרשיו בנבואה:
פ״כ בהיתר הספק העשירי והשלמת ביאור הפרשה. ושם הארכתי לשון בעניני נבואת אדוננו משה. והם דרושי׳ מעולים הפלא ופלא תשמח בהם:
פכ״א בהיתר הספקות אחד עשר ושנים עשר וביאור שלשה סבות לעמידת אדון הנביאים בהר ארבעים יום. ובאו בו ענינים אחרים טובים מאד:
פכ״ב בהיתר הספק הרביעי שלא הותר עדין. והשלמת ביאור היתר השלישי שזכרתי בפרשה. ושם חתמתי הדברים בביאור הדרוש ואמתתו. והבאתי פירוש פסוקים מפרשת כי תשא והוא חותם הדרוש הזה:
פכ״ג בהכחשת העד הראשון שהביא הרב המורה בפרק כ״ו חלק שני ממאמר רבי אליעזר לבאר שלבנת הספיר הוא החומר הראשון. ושם פרשתי איך ראוי שיובן דעת ר׳ אליעזר:
פכ״ד בהכחשת העד השני שהביא הרב על זה בפר׳ ד׳ חלק ג׳ ושם הבאתי ראיות חזקו׳ לדעתי להכריח שאין הכוונה במראות יחזקאל הנביא כמו שחשב הרב ובו נתתי הערה מה במה שנרמז במראות ההמה לדעתי:
פכ״ה בחתימת המאמר הזה כלו ושם הבאתי ד׳ בחינות תתדמה בהם האומה הנבחרת לגלגל עם יעודי הנביאים על גלותינו מהרה יגלה אמן: